OK zeszyt
Inicjatywa Danuty Sterny, pracującej w programie Szkoła Ucząca Się, zakłada planowanie pracy nauczyciela w sposób zapewniający wspomaganie uczniów tak, aby stali się autorami własnego procesu uczenia się. Ocenianie kształtujące umożliwia organizowanie w klasie dyskusji, stwarza przestrzeń do zadawania pytań, pozwala udzielać uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają ich widoczny postęp. Co więcej, strategie OK umożliwiają uczniom wzajemnie korzystanie ze swojej wiedzy i umiejętności, a także wspomagają uczniów, by stali się autorami procesu własnego uczenia się.
OK zeszyt jest tworzoną przez samego ucznia książką, która pomaga uczyć się i śledzić własne postępy. Jest to miejsce do gromadzenia celów lekcji i kryteriów sukcesu – tak, aby uczniowie wiedzieli, po co i czego mają się nauczyć i po czym poznają, że osiągnęli sukces edukacyjny. OK zeszyt to również przestrzeń do zapisywania przez uczniów własnych refleksji i podsumowań – czego i jak się uczą, oraz podsumowania czego już się nauczyli. Co więcej, jest to dokumentacja własnego rozwoju i śledzenie postępów w nauce.
W naszej szkole OK zeszyt towarzyszy uczniom klasy 6c na języku angielskim od lutego 2016 roku. Ogromnym sukcesem jest fakt, że nasze OK zeszyty zostały zaprezentowane podczas konferencji regionalnych SUS jako przykład dobrej praktyki. Koordynatorem działań jest pani Joanna Cierniak, która również jest w gronie nauczycieli mentorów kursu OK zeszyt zorganizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
| |||||
« powrót ![]() |