W roku szkolnym 2014/2015 została zrealizowana innowacja pedagogiczna Uczniowie na salonach autorstwa Ilony Chrzanowskiej, Joanny Cierniak i Hanny Majewskiej. Celem działań było przede wszystkim poznanie i stosowanie przez uczniów zasad savoir-vivre panujących w Polsce i w różnych zakątkach świata, właściwe stosowanie zwrotów grzecznościowych, poznanie podstawowych zasad życia społecznego i stosowanie ich w życiu. Innowacyjność realizowanych zadań polegała przede wszystkim na korzystaniu przez uczniów z aplikacji: Learning Apps, Kahoot, Class Dojo oraz wspieraniu dziecięcej ciekawości, aktywności i zdolności do twórczego myślenia. Nauczyciele kształtowali umiejętność pracy zespołowej, uczyli kultury bycia, oswajali z pojęciami takimi jak: takt i elegancja. Wykorzystywali metody pracy, które pozwalają aktywizować uczniów, wcielać się w role, przeżywać różne – prawdziwe i symulowane sytuacje, odczuwać i nazywać emocje oraz radzić sobie z nimi.
Uczniowie potwierdzili, ze twórcza praca w grupie ukształtowała w nich poczucie współodpowiedzialności za realizowane zadania, ale przede wszystkim dostarczyła ogromnej satysfakcji i radości z efektów własnej pracy, efektów, które zaprezentowane zostały w podsumowującym innowacyjne działania folderze. |